- קיימתי שיחה מקדימה עם המתמחה, לקראת התצפית. בשיחה התמקדנו בנקודות שהועלו במשוב התצפית השלישית.
- רעננתי את המתמחה בדרישות המצופות ממנו על פי ממדי ההערכה של מפת הממדים למתמחים ושל תיק תכניות הלימודים המקוון של משרד החינוך. וכן למחוון לשיעור הסינכרוני או הא- סינכרוני.
- צפיתי בשיעור של המתמחה ומילאתי דו"ח מלווה צפייה בשיעור מתמחה.
- קימתי שיחת משוב עם המתמחה על פי התדריך לקראת צפייה בשיעורו של המתמחה. (לא יאוחר משבוע מיום הצפייה)
- המתמחה הציג בפני את היערכותו לקראת תצפית השנייה של המנהל בשיעור.
- תיעדתי בכתב את השיחה המקדימה, התצפית, המשוב ואת תגובת המוערך בדו"ח מלווה צפייה בשיעור מתמחה.
- התיעוד נמסר לידי המתמחה ונישמר בתיקו האישי של המתמחה בביה"ס.