- קיימתי שיחה מקדימה עם המתמחה, בשיתוף המורה החונך.
- קראתי את התדריך לקראת צפייה בשיעורו של המתמחה.
- ידעתי את המתמחה והחונך בממדי ההערכה של מפת הממדים למתמחים וכן למחוון לשיעור הסינכרוני או הא- סינכרוני.
- צפיתי בשיעור של המתמחה ומלאתי דו"ח מלווה צפייה בשיעור מתמחה.
- קיימתי שיחת משוב עם המתמחה בשיתוף החונך על פי התדריך לקראת צפייה בשיעורו של המתמחה. (לא יאוחר משבוע מיום הצפייה)
- תיעדתי בכתב את השיחה המקדימה, התצפית, המשוב ואת תגובת המוערך בדו"ח מלווה צפייה בשיעור מתמחה.
- התיעוד נמסר לידי המתמחה ונישמר בתיקו האישי של המתמחה בביה"ס.